Miedź Legnica na ostatnim miejscu
LEGNICA. Jak ważne są dziś media społecznościowe nie trzeba nikogo przekonywać. Dla firm dobrze funkcjonujące social media to szansa na wzrosty sprzedaży i zysków. Bardzo dużo na tym polu do zrobienia ma Miedź Legnica. W każdym z kanałów dotarcia do kibiców Miedź ma najsłabsze wyniki w LOTTO Ekstraklasie (facebook, youtube, twitter, instagram). Lepiej w tej kwestii radzi sobie choćby KGHM Zagłębie Lubin.
Miedź Legnica jest beniaminkiem ekstraklasy więc na starcie miała trudniej niż kluby, które od lat grają w elicie polskiej piłki. Legniczanie od kilku miesięcy są już jednak w ekstraklasie i o ile na początku wzrost zainteresowania klubem w social mediach znacznie wzrósł, o tyle teraz poziom wzrostu zasięgów nie jest już tak imponujący. Czas premii za nowość minął. Teraz potrzebne są konkretne działania zachęcające do obserwowania kanałów Miedzi w social mediach.
Z zestawienia z 1 września 2018 roku, czyli okresie największych wzrostów Miedzi, już po awansie do ekstraklasy, wynika, że najwięcej zyskano na instagramie. To był jednak trend w całej Lotto Ekstraklasie. Najmniejsze wzrosty obecnie notuje się na facebooku.
YOUTUBE
Aktualnie kanał Miedzi obserwuje 2708 osób. Daje to legnickiemu klubowi ostatnie miejsce w ekstraklasie. Do przedostatniej Arki Gdynia brakuje 870 obserwujących. Youtube jest jednak dość trudnym medium i żeby zainteresować odbiorcę swoim kanałem trzeba bardzo wiele wysiłku.
FACEBOOK
Profil Miedzi Legnica ma dziś 16.679 obserwujących. Przedostatni Piast Gliwice to 28.395 obserwujących. Pozostałe kluby ekstraklasy mają co najmniej 33 tysiące obserwujących. Lider Legia Warszawa to już 925 tys.! a Lech Poznań 617 tysięcy. To pokazuje jak kolosalna jest różnica.
Na szczęście, w przypadku Miedzi odrobiono lekcję i zmieniono nazwę klubowego profilu z MiedzLegnica.eu na Miedź Legnica. Zwracaliśmy na to uwagę ponad dwa lata temu (KLIKNJ TUTAJ).
INSTAGRAM
Profil Miedzi ma 4688 obserwujących. Wzrost od września do dziś, w porównaniu do innych klubów, wyhamował. Chociaż osób, które obserwują Miedź jest coraz więcej, to wyższe wzrosty notują aktualnie zarówno Zagłębie Sosnowiec jak i Zagłębie Lubin. Lubiński klub zresztą z pozycji 14 wskoczył na 13.
TWITTER
Mimo że Miedź wrzuca sporo "twittów", szczególnie w trakcie meczów, to nie ma to większego przełożenia i na twitterze wzrosty nie są już tak duże.
PODSUMOWANIE
Na facebooku, youtube czy tiwtterze zdecydowanie brylują Legia Warszawa i Lech Poznań. Niekwestionowanym liderem instagramu jest jednak Lechia Gdańsk, który pokazuje, jak można pokonać Legię i Lecha, czyli kluby o największej wartości marketingowej w Polsce. Lechia zresztą wyraźnie stawia na obrazki i video zamiast treści pisane. Gdańszczanie wyczuli najlepiej aktualne trendy i mocno wspinają się do góry, chociaż nie są to wzrosty oparte tylko na dobrej grze drużyny w ekstraklasie.
Przed Miedzią natomiast bardzo dużo pracy w social mediach. W wielu przypadkach legnicki klub od innych dzieli przepaść i nie chodzi tylko o kluby mieszczące się w największych miastach w Polsce.