Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

5 lat najmłodszego szybu w najstarszej kopalni KGHM

RUDNA. Szyb L-VI Rynarcice w Zakładach Górniczych Lubin obchodzi 5-lecie modernizacji, która znacząco podniosła bezpieczeństwo i efektywność pracy w tym oddziale KGHM. Inwestycja obejmowała m.in. budowę nowoczesnej komory rozładunku, dworca z poczekalnią dla górników oraz nowe przestrzenie techniczne. Z okazji rocznicy, dyrekcja oddziału towarzyszyła załodze przy porannych zjazdach, życząc wszystkim bezpiecznej pracy.

5 lat najmłodszego szybu w najstarszej kopalni KGHM

Szyb z historią i przyszłością

Szyb L-VI, wybudowany w latach 70., przez dekady pełnił kluczową funkcję wdechową. Przełom nastąpił w 2019 roku, kiedy po gruntownej modernizacji, szyb zaczął nową erę. Od tego czasu wspiera załogę i wydobycie w najstarszej kopalni KGHM.

L-VI w liczbach

Obsługuje 3 oddziały wydobywcze: G-6, G-7 i G-8
Zatrudnia 839 osób
Osiąga głębokość 964,3 metra – najgłębszy szyb w ZG Lubin
W ciągu 5 lat przesłano nim 340 maszyn
Innowacje, które zmieniają pracę

Modernizacja L-VI trwała 4 lata i była jednym z największych przedsięwzięć w historii kopalni. Zastosowane tam zostały nowoczesne rozwiązania logistyczne, takie jak transport kontenerowy, co zwiększyło bezpieczeństwo i efektywność pod ziemią. Nowe systemy przeładunku i dystrybucji materiałów bezpośrednio do oddziałów górniczych i technicznych przyspieszyły pracę kopalni i uczyniły ją bardziej zorganizowaną.

W szybie L-VI uruchomiona jest tzw. klatka o ciężarze użytecznym 25 ton, która zapewnia zjazd ludzi i opuszczanie materiałów z prędkością jazdy do 12 m/s. Duża dwupiętrowa klatka pozwala na jednorazowy zjazd 150 pracowników. Dodatkowym atutem jest możliwość opuszczania maszyn górniczych.

Powiązane wpisy