Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Miedź nagrodzona za dowcipną odpowiedź Odrze Opole

LEGNICA. Akcje marketingowe, CSR-owe i social mediowie klubów Fortuna 1 Ligi odbijały się szerokim echem w piłkarskiej Polsce. Pisano o nich w mediach regionalnych, ale również ogólnopolskich. Stawały się hitem internetu z dziesiątkami, a niekiedy setkami tysięcy interakcji. Postanowiono przeprowadzić konkurs, w którym działy marketingu doceniałyby najlepsze akcje rundy jesiennej. Nagrodzone zostały również kluby, które osiągnęły najlepsze wyniki w programie afiliacyjnym sponsora tytularnego firmy Fortuna. Doceniono akcję Miedzi Legnica.

Miedź nagrodzona za dowcipną odpowiedź Odrze Opole

Social media ninja, czyli ten, który w mediach społecznościowych czuje się jak ryba w wodzie. Pierwsze miejsce zajął GKS Bełchatów ze swoją polityką promocyjną meczów – plakaty stylizowane na postery filmowe czy też wykorzystanie kultowych filmów tj. „Rejs”, „Z archiwum X”. Bełchatowianie przygotowali również karty FUT tuż przed premierą gry FIFA20.

Na drugim placu ulokowała się MIEDŹ LEGNICA. Ich propozycją była akcja real time marketing, czyli pamiętna błyskawiczna odpowiedź na ultimatum Odry Opole. Przypominamy iż w sierpniu ub. roku po ligowym falstarcie Zarząd Klubu Odra Opole podjął decyzję, że w przypadku braku zwycięstwa w najbliższym meczu z Radomiakiem oraz niezdobycia 4 punktów w kolejnych dwóch meczach, kontrakt z trenerem zostanie rozwiązany... Jaka była reakcja Miedzi?

Miedź Legnica wydała natychmiast oświadczenie iż w przypadku kiepskiego dorobku punktowego zaoferuje kibicom.... koszulki w promocyjnej cenie!

Trzecim wyróżnionym zespołem został GKS Tychy za kampanię #NoweRozdanie, która miała podkreślić różnorakość zmian w klubie – począwszy od struktur, przez prezesa i nowych zawodników. Przygotowywane w social mediach informacje pokazywano w formie gier karcianych.

Najlepsza akcja marketingowa to propozycja Podbeskidzia Bielsko-Biała, czyli kampania „Ponad nami tylko góry” – podkreślająca lokalność, góralską tożsamość. Zaprezentowane zostały koszulki z unikalnym haftem oraz kalendarz wykonany w górskim krajobrazie. Drugie miejsce zajął lider w tabeli – Warta Poznań ze swoją akcją #WartoBudować. Trener powołał lokalne firmy do wspierania klubu, zawodnicy występowali z QR kodem na koszulkach, a teraz… poznaniacy zapowiadają pojawienie się nowego sponsora, które jest bezpośrednim skutkiem tej akcji. Brąz otrzymał Chrobry Głogów za zachęcanie dzieci do udziału w zajęciach sportowo-rekreacyjnych. Ośmiu trenerów, osiem boisk przyszkolnych. Świetna współpraca trenerów z dziećmi powodowała jednak, że osiedlowe grupki często opuszczały swój teren i razem spotkały się na basenach, stadionie podczas meczów Chrobrego, w parkach, siłowniach, w kinie, a nawet na kajakach.

Sponsor tytularny – Zakłady Bukmacherskie Fortuna przygotowały także dwa inne wyróżnienia dla klubów. Najlepszy wynik pod względem afiliacji osiągnęły zespoły: Podbeskidzie Bielsko-Biała, Chojniczanka Chojnice oraz GKS Tychy. Najwięcej zarejestrowanych kart FKP: Radomiak Radom, Stomil Olsztyn a także PGE FKS Stal Mielec.

Powiązane wpisy