ZS MCKK podsumował projekt (FOTO)
LUBIN. ZS MCKK zakończył program „Otwarta firma”, który miał miejsce w szkole w ramach tygodnia przedsiębiorczości. Z projektu skorzystała cała społeczność placówki, czyli ponad 200 uczniów. Program wspierały różne instytucje m.in. Urząd Skarbowy czy Urząd Pracy. Przedstawicielom tych jednostek podziękowano, wręczając certyfikaty.
22 listopada w Zespole Szkół MCKKK w Lubinie uroczyście podsumowano realizację programu „Otwarta firma”, w którym udział wzięli wszyscy uczniowie. W ramach projektu młodzież miała spotkania z różnymi przedstawicielami firm i instytucji.
- To program Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości w Warszawie, a współpracuję z nimi już od ponad dwóch dekad. Wcześniej były inne programy. Teraz jest Otwarta firma i Dzień przedsiębiorczości. Dla szkoły to okazja do wzbogacenia oferty edukacyjnej o ciekawe zajęcia przygotowujące uczniów do planowanie swojej ścieżki zawodowej, a dla firm to okazja do promocji. Nauczanie przez działanie to jedna z najlepszych metod, które powinny być stosowane w szkole. Praktyka czyni mistrza. Wolontariusze z różnych firm i instytucji zapraszani są do poszczególnych klas na zajęcia - mówi Danuta Szaflińska-Giłyk, nauczyciel podstaw przedsiębiorczości, koordynator programu.
- To, co chcemy przekazać uczniom to to, że podatki nie są takie straszne, że z Urzędem Skarbowym da się porozumieć. Edukacja dzieci i młodzieży o tym, co to są podatki, dlaczego je trzeba płacić i jak poruszać się w gąszczu przepisów to bardzo ważna sprawa. Ubolewam tylko, że ten projekt odbywa się w tak ograniczonym zakresie, bo chcielibyśmy edukować jak największą liczbę młodych ludzi. To bardzo dobry program - mówiła Joanna Berlicka, naczelnik Urzędu Skarbowego w Lubinie.
Mlodzież ZS MCKK w ramach podsumowania projektu podziękowała przedstawicielom m.in. Urzędu Skarbowego, Urzędu Pracy czy też rzecznikowi praw konsumentów za wsparcie. W ramach szeregu zajęć realizowanych w tym programie młodzi ludzie spotkają się jeszcze z przedstawicielem Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, by podjąć temat radzenia sobie w pandemicznej rzeczywistości.